Potatisskörd, Sommarbakelse,Födelsedag och Laxknyten

Jag och min moster brukade alltid göra "sommarbakelser" när vi var på landet om somrarna när jag var liten. Vi tog en sockerkaksskiva och lade på en klick grädde och sen på med jordgubbar, smultron,  hallon eller sylt. Slurp!
 
Nu när Ann fyllde år och hon och Stefan skulle komma och fira härhemma, tänkte jag att en variant av dessa  sommarbakelser skulle passa.
Sommarbakelser på rulltårta, grädde, jordgubbar och rödavinbär
 
Vi prövade även ett dessertvin till. Stefan köpte det i Österrike och det heter Eiswein och är gjort på druvor som mognat och pressas i fruset tillstånd. Det passade mig som inte tycker så mycket om annan avec till kaffet. Eiswein innehåller endast 7 % alkohol....Det var sött men fräscht och fruktigt!
 
Eiswein Reisling
 
Joe skördade vår potatis idag på morgonen och det blev faktiskt en liten hög!
 
 
Inte mycket potatis men vi fick några var till middagen!
 
Favorit i repris till middagen när vi firade Annsans födelsedag: LAXKNYTEN!
Saga blev också glad för det är en av hennes favoriträtter!
 
Lättaste, godaste rätten. Laxfilé, rödlök, fetaost, tomater, sockerärtor, salt, peppar, örtkrydda och en klick creème fraiche saffran och tomat - i folie (dubbelt) på grillen i 15 minuter!
 
Lax med tomat o saffransås, feta, tomater och hemodlad, nyupptagen potatis.
 
GRATTIS ANNSAN!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0