Prag en helt underbar stad!

Nyss hemkommen från den underbara staden Prag ....
 
Verkligen en supervistelse i Prag, Vi har haft tur med vädret och vi har hunnit se en massa på dessa 3 dagar. Vi har gått och gått och åkt spårvagn mellan varven, till Joes stora lycka! -ni som känner min man vet att han ju är barnsligt förtjust i spårvagnar!
Vi har förstås tittat på Karlsbron......men vi har också besökt en vinodling.......varit på ett bryggeri och druckit deras egen öl.....varit på marknader.......åkt bergbana och tittat på utsikt över Prag......besökt judiska kvarteren.....shoppat och druckit och ätit gott och billigt!!!!!!! Till och med jag har faktiskt druckit en och annan öl! fastän jag föredrar vin i vanliga fall. Men efter mycket seightseeing för fot i 25gradig värme är det faktiskt otroligt gott med en öl!
 
 
HÄHär kommer en 1:a PRAGRAPPORT från mig o Joe
På ett litet lokalt ölbryggeri drack vi deras egen öl
 
Ölbryggning på gång nere i källaren!
 
Jag,  har en underbar utsikt bort mot Karlsbron
 
Läs mer om Karlsbron, byggd på 1300-talet
 
Joe på väg över bron
 
Jag som lägger handen på en bronsrelief -för att få tur!
 
 
Fångad! av staden Prag!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0