Semesterskål!!!!!!

 
Pragrapport nr 2:
 
Vi tog spårvagn nr 22 upp på berget på Prags motsatta sida om floden Moldau. Sen gick vi ner för berget längs slingriga promenadvägar som gick både uppför? och nerför. Vi hade sett en vinodling från spårvagen och försökte hitta dit!
Tillslut kom vi fram. Där fanns en trevlig liten resturang, som vi först trodde skulle vara svindyr och en turistfälla, men det visade sig att det förutom en exklusiv festvåning( Villa Richter), även fanns en jättetrevlig resturang med en enkel meny och gott vin!
Vi drack ett Gewurztraminer (dock ej från odlingen - ) och åt oliver till......
 
 
Vinodlingar är ett trevligt ställe att vara på enligt bloggerskan själv!  Det här stället hade fina små promenadvägar kantade av vitputsade murar som täcktes av blommande, doftande lavendel i alla nyanser av lila! Man hade också ställt upp gamla patinerade vintunnor lite dekorativt runtomkring i området -Otroligt snyggt!
 
Man ser inte riktigt hur brant det är. Druvorna som odlades här var Pinot gris och Pinot noir
 
Joe nedanför ett superfång av lavendel
rligt att vandra omkring bland druvrankor och se hela staden breda ut sig nedanför.
 
Pinot gris
 
Började förstå att jag hade semester ungefär där och då!
Skål mina vänner!
 
 
Vi avslutade dagen med en otroligt god middag på resturang Cowboy, ett steakhouse, på denna sida Prag. En fin resturang och jag kände mig något underklädd i jeanskjol och gympadojor! Men men, gott var det och billigt!
 
 
 
Mitt val:
Grillade kycklingfiléer i blue cheesesås, smörslungad spenat och potatisgratin
 
Åhh, vad gott det var! Sen satt vi och njöt av utsikten från resturangens terass tills solen gick ner....
 
 
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Jag säger bara....ååhhh va underbart det verkar vara i Prag!!

2012-07-17 @ 15:30:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0