Sommar i vår underbara stad...

Denna vecka har jag varit ute lite på Söder och ätit gott. Ingela o jag var på Thaibåten i måndags och det var jättegott men lite struligt! Vi beställde förrätt men huvudrätten kom först??? så vi hoppade över förrätten! Sen fick ingela en tigerräka i sin kycklingrätt??? kändes inte helt 100 men allt var supergott!!
Ingelas kycklingrätt med nudlar och grönsaker
 
Kycklingspett med jordnötsås och grönsaker
 
En lite vy in över resturang Thaibåten
 
Ja ja sommarn är här och en kväll till hann jag med ute på sta´n. Jag o en fd kollega var ute och firade in semestern och drällde lite på söders höjder. Det var inte bara vi ute kan jag säga! Vi möttte otroligt mycket folk som vi kände och man fick verkligen semester och sommarkänsla!
Men jag törs inte visa en souvlaki till från Kamarina här på bloggen så här är en drinkbild istället! Mycket god sommardrink som jag njöt av med utsikt och sommarvärme! Äntligen!

Frozen Strawberry Daiquiri

4-6 cl ljus rom 3-4 jordgubbar 2 cl pressad lime eller citron 1/2 tsk socker
Häll samtliga ingridienser i en blender tillsammans med 1,5 dl krossad is. Kör blendern i 10-20 sekunder. Servera i ett kylt cocktail- eller vinglas garnerat med en jordgubbe.
Många serverar sina daiquiris med en sockerrand runt glaset, som åstadkoms på samma sätt som för en Margarita.
(recept från Coctailguiden.se)
 
NJUT av sommarn och semestern!

Kommentarer
Postat av: Stefan

Mums ser jätte gott ut vill oxå hänga på o smaka

2012-07-08 @ 00:01:26

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0