Vackra Prag med underbar mat

 
Rapport från Prag del 3
 
En självklar sevärdighet i Prag: Den astronomiska klockan
 
 
 
Vacker, eller hur!
 
En staty av Frans Kafka
 
Efter ett och annat steg runt i staden  hittade vi( i de judiska kvartern) en underbar musselresturang. Vi bara gick förbi den först på väg mot en annan resturang men sen gick vi tillbaka -och tur var väl det!
 
En supermysig belgisk pub/resturang som hade himla god mat och naturligtvis musslor.
Jag tog sniglar till förrätt eftersom jag verkligen börjat gilla dessa små mumsbitar......och de här var supergoda!
Sniglarna låg på heta svarta stenar och man doppade i ett vitlöks-smör-skum som var gratinerat. SÅ GOTT!
Sen tog vi musslor. Jag tog moules a provence och Joe moules avec chorizo och till dessa, som sig bör, pommes frites!
Min vackra bild -rakt ner i grytan!
 
Mannen som njuter....
 
Resturangen från gatan!
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helen

Ser helt underbart ut!! Ni måste ha haft en fantastisk semester:)

2012-07-17 @ 15:25:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0