Äppel päppel


Vi blev bortskämda med färskpressad äppeljuice till maten hemma hos Py o Benny i tisdags när vi var barnvakt åt lilla Jack. Föräldrarna skulle på Ljust & fräscht Schyffert o Lindströms föreställning på circus. (Vilken de tyckte var jättebra!)


Häftig maskin och kul att prova olika juiceblandningar med ...men lite jobbig att diska kanske!

Den lilla herrn i huset somnade snabbt efter välling och lite skönsång av mig själv och Joe! Sången "Upp på våran gård står en gammal ford".....blev favoriten för kvällen!


Sötis!

Den här veckan har bara swischat förbi. Barnvakt i tisdags, föräldramöte på jobbet igår och idag har William sin första träningsmatch för säsongen. Allt är i full gång....

Bloggerskan ville skämma bort sina barn idag, en som bara jobbar och tränar och en som bara pluggar! Det var de värda tycker jag så det blev favoriterna Potatis och purjolöksoppa (Willes favvosoppa) och Äppelpaj med vanniljvisp (som Saga varit sugen på de senaste dagarna).


Jag gör min soppa inspirerad av Jamie Oliver, receptet finns här!


Äppelpaj av Granny Smith äpplen med knäckigt täcke.


Nu är vi mätta och belåtna här i huset och jag ska gå och leta upp min häxhatt och mitt döskallehalsband till spökfest på jobbet imorgon! Blink blink!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0